8 tips voor een gezondere levensstijl

Veranderingen in uw levensstijl die u nog 10 jaar kunnen geven
April 9, 2020
Voordelen van het eten van volkoren pasta
April 9, 2020

Net als fysieke training is mentale activiteit essentieel voor een goede cognitieve gezondheid. Vergeet niet strekoefeningen te doen om blessures te voorkomen

Een actieve levensstijl hebben is belangrijk om gezond te blijven. Door actief te blijven verklein je het risico op hartaandoeningen, hartaanvallen, diabetes en kanker.

Het is niet dat u een professionele hardloper bent om uw gezondheid te verbeteren. Het gaat erom uw levensstijl actiever te veranderen om uw hart te helpen getraind te blijven, sterk te blijven en een gezonder gewicht te hebben.

De truc om actief te blijven, is door iets te vinden dat je graag doet. Voor sommigen kan dit betekenen dat ze vrienden hebben om mee te oefenen.

Het maakt niet uit of je naar de sportschool gaat, loopt of danst met een video voor de computer.

Hoewel het misschien moeilijk is, gaat het erom de trainingsstijl te vinden die bij je past.

1.Voor een gezondere levensstijl: doe rustig aan

Is uw lichaam gewend aan een zittende levensstijl? Probeer in dat geval langzaam te beginnen. Praat altijd met uw arts voordat u aan een trainingsprogramma begint, hij zal de voorzorgsmaatregelen aangeven die u moet nemen voordat u een routine kiest.

2. Besteed 30 minuten per dag

Om de levensstijl te bereiken die je wilt, moet je doel 30 minuten per dag zijn. Je kunt het zelfs opsplitsen in drie sessies van 10 minuten, die net zo goed zijn als 30 opeenvolgende minuten trainen.

Je kunt bijvoorbeeld 10 minuten dansen voordat je naar je werk gaat, 10 minuten wandelen in je eigen huis na het eten en de laatste 10 minuten door de buurt lopen zodra je thuiskomt van je werk.

Logischerwijs is meer bewegen beter. Als je echter de duur en moeilijkheidsgraad van je training overdrijft, kun je blessures oplopen, zoals spierspanning.

3. Til het gewicht op

Je hebt niet alleen aerobe oefeningen nodig. Trainen met enige weerstand of gewichtheffen is ook belangrijk. Dit type oefening helpt je om je botten te versterken en verbetert je balans en coördinatie.

Dit vermindert het risico op osteoporose, naast het voorkomen van blessures of vallen. Als je niet weet hoe je moet beginnen, is het raadzaam om een ​​coach in te huren voor een sessie.

4. Combineer trainingen

In veel sportscholen zijn er lessen die zijn inbegrepen in je maandelijkse lidmaatschap. Profiteer van deze kansen. Hierdoor kun je nieuwe activiteiten ervaren die je trainingen minder saai maken.

5. Zorg voor je geld

Thuis trainen kan u heel weinig kosten.

Er zijn veel trainingsvideo’s die nuttig voor je kunnen zijn en als je toegang hebt tot internet, is het nog gemakkelijker en goedkoper om nieuwe soorten oefeningen te vinden die je leuk vindt.

6. Rekt zich uit

Het is belangrijk om zowel voor als na het sporten een korte streksessie te doen. Door ze aan uw nieuwe levensstijl toe te voegen, verbetert u uw flexibiliteit en bewegingsvrijheid.

Bovendien verminderen ze het risico op blessures en spierkrampen. Een ander voordeel is dat ze de bloedcirculatie door je hele lichaam verbeteren. Mogelijk hebt u hulp nodig bij het vinden van de meest effectieve manieren om te strekken.

7. Verbeter uw rust

Een gezondere levensstijl gaat niet alleen over actiever zijn. Regelmatige rusttijden zijn ook noodzakelijk. Je lichaam moet de energie herstellen die de dag ervoor is verbruikt.

Als u een optimale omgeving heeft om ten minste 7 tot 8 uur te rusten, zult u veel beter slapen.

8. Houd je geest actief

Net als je lichaam heeft ook je geest training nodig. Wanneer u uw geest bezig houdt, verhoogt u uw vitaliteitsniveau en creëert u een belangrijke opslag van mentale cellen en intellectuele verbindingen.

Denk aan het idee van lezen, puzzels maken, sudoku’s of kruiswoordpuzzels oplossen, journaling of spelletjes spelen die je vaardigheden geven, zoals bijvoorbeeld schaken.

5. Waarom wordt yoga als een levensstijl beschouwd?

Yoga wordt door veel mensen niet alleen gebruikt als een manier om fit te blijven, maar ook als een echte levensstijl, omdat het op meerdere niveaus veranderingen in ons lichaam veroorzaakt.

Yoga verandert je relaties

Zodra je jezelf onderdompelt in de beoefening van yoga, zul je merken hoe je relaties beginnen te veranderen. Dit betekent niet dat anderen het doen, maar dat je een aantal middelen in de praktijk brengt waarmee je relaties op een andere manier kunt ervaren.

Je ontsnapt aan de verwachtingen

Je begint te stoppen met wachten tot anderen zich op een bepaalde manier gedragen. Op deze manier begin je ze te accepteren zoals ze zijn. Zo heb je minder teleurstellingen.

Je begint verantwoordelijkheid te nemen

Je vergeet schuldgevoelens en begint verantwoordelijkheid te nemen voor je acties en wat je zegt. Op dezelfde manier wijs je anderen niet de schuld te geven.

Je reageert niet impulsief

Je leert te stoppen en je niet door negatieve emoties onmiddellijk en zonder na te laten laten handelen. Je geniet van een beter emotioneel management.

Je hebt geen herkauwende gedachten meer

Je laat ze niet langer in je hoofd draaien, waardoor je twijfels en zorgen krijgt die nergens toe leiden.

Ondersteunt gezondere en evenwichtiger voeding

Sporten spoort ons al aan om gezonder te eten. Yoga verbindt ons echter op een bijzondere manier met de wereld. Door het te oefenen beseffen we dat we er deel van uitmaken en onze empathie ontwikkelt zich nog meer.

Het is om deze reden dat mensen die yoga als levensstijl aannemen vaak vegetarisch of zelfs veganistisch worden. Hoewel dit niet het geval hoeft te zijn, raken veel van deze mensen zo empathisch met hun omgeving dat ze geen dieren willen eten.

Het verzoent je met je lichaam

Yoga omarmen als levensstijl zorgt ervoor dat je je verzoent met je lichaam. In een samenleving waarin de canons van schoonheid onmogelijk zijn, zullen we ons buiten dit alles voelen en onze onvolkomenheden met tederheid verwelkomen, zodat we onszelf kunnen accepteren zoals we zijn.

Daarnaast zal het beoefenen van yoga ons helpen in vorm te blijven, flexibeler te zijn en ons uiteindelijk beter te voelen over onszelf. We weten dat elke oefening ons welzijn brengt; Yoga helpt ons echter om zowel van buiten als van binnen beter te zijn.

Yoga zonder meer aannemen als levensstijl kan heel positief zijn. Alle aspecten van ons leven worden beloond. Of we nu onze relaties willen verbeteren of ons in vrede en harmonie willen voelen, yoga is een zeer goede optie om dit in ons leven op te merken.

Heb je yoga al als levensstijl aangenomen? Zou je het leuk vinden, maar denk je dat je het uiteindelijk niet zou krijgen? We raden u aan om wat meer te informeren over de voordelen van deze praktijk. Misschien kunnen ze je ervan overtuigen om het als een gewoonte op te nemen. Wie weet, misschien wordt het in de toekomst een manier van leven voor jou.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *